لوازم جانبی مورد نیاز طراحی و پیاده‌سازی دوربین‌های مداربسته

 

لوازم جانبی مورد نیاز طراحی و پیاده‌سازی دوربین‌های مداربسته:

دوربین مدار بسته دیجیتال

دستگاه ضبط DVR: دستگاه DVR وظيفه دريافت، آناليز، ذخيره‌سازی و ارسال تصاوير به نمايشگر را برعهده دارد.
نمايشگر: نمايشگر تصاوير را از DVR دريافت کرده و نمايش می‌دهد. اين نمايشگر می‌تواند تلويزيون يا مانيتور باشد.
هارد ديسک: هارد ديسک در دستگاه DVR نصب می‌شود و امکان ضبط تصاوير را به‌وجود می‌آورد.
منبع تغذيه يا آداپتور: دوربين‌های مداربسته معمولا 12 ولتی هستند. برای تبديل برق شهر (220ولت) به برق 12 ولت بايد از آداپتور يا منبع تغذيه با جريان مناسب استفاده کرد.
کابل تصوير RG59: کابل RG59 دسته‌ای از کابل‌های کواکسيال است که در سيستم‌های مداربسته برای انتقال تصاوير دوربين مورد استفاده قرار می‌گيرد.
کابل يا سيم برق: از سيم و کابل برق برای تغذيه دوربين استفاده می‌شود.
فيش و اتصالات: فيش و اتصالات برای ارتباط کابل‌ها با تجهيزات مورد استفاده قرار می‌گيرد.

دوربین مداربسته تحت شبکه

دستگاه ضبط NVR يا سرور: در سيستم شبکه شما می‌توانيد براي ضبط تصاوير از  NVR یا يک سرور و يا حتی کامپيوتر نيز استفاده کنيد.
نمايشگر: نمايشگر به سرور يا NVR متصل شده و تصاوير دوربين‌های مداربسته را نشان می‌دهد.
هارد ديسک: هارد ديسک در سرور يا NVR نصب شده و وظيفه ضبط تصاوير را بر عهده دارد. در سيستم شبکه به علت کيفيت بالای تصاوير بايد از هارد با ظرفیت بيشتری استفاده کرد.
منبع تغذيه يا آداپتور: در صورتی‌که سيستم شبکه طراحی شده POE نباشد شما بايد براي تغذيه دوربين‌ها از آداپتور يا منبع تغذيه استفاده کنيد.
سوئيچ: سوئيچ‌ها به نوعی نقش انشعاب را در شبکه‌های کامپيوتری دارند و در سيستم‌های مداربسته شبکه هم به‌طور گسترده‌ای کاربرد دارند.
کابل شبکه: وظيفه اتصال دوربين‌های شبکه به سوئيچ و دستگاه ضبط کننده را بر عهده دارد.
کابل يا سيم برق: در صورت POE نبودن سيستم شبکه، براي اتصال دوربين‌های شبکه به برق مورد استفاده قرار می‌گيرد.
سوکت و اتصالات: براي اتصال کابل‌ها به تجهيزات شبکه مورد استفاده قرار می‌گيرد.

UPSبرای دوربین مداربسته:

یو پی اس یا همان برق اضطراری: در هنگام وصل برق، باتری یو پی اس شارژ می‌شود تا در هنگام قطع برق از دشارژ باتری استفاده شود و تصاویر دوربین‌های خود را از دست ندهیم. همچنین در مواقعی که سارقان ابتدا اقدام به قطع برق و سپس دستبرد می‌کنند سیستم حفاظتی دوربین مداربسته دارای برق از طریق ups می‌باشد و رکورد انجام می‌شود در زمان قطع شدن برق یا نوسان برق,برق مورد نیاز را به‌صورت خودکار تامین می‌کند.نسبت تامین برق در تعداد دوربین‌ها مهم می‌باشد،برای تامین برق چهار دوربین با دستگاه DVR حدود ۵۰ وات توان مورد نیاز می‌باشد که حداقل باید از یک یو پی اس با توان ۶۰۰VA استفاده کرد.

 کابل تصویر (RG59):

مغزی مس- شیلد آلومینیوم با روکش آلومینیومی

مغزی مس –شیلد مس با روکش مسی :

که این کابل به عنوان کابل مرغوب شناخته شده و در پروژه‌های عملی تست وبررسی شده است.این کابل افت تصویر خیلی کمتر نسبت به کابل‌های دیگر برخوردار است که همین امر موجب داشتن تصاویر با کیفیت می‌گردد.
کابل ترکیبی:

کابل ترکیبی همان‌طور که از نامش آشکار است ترکیب شده از کابل تصویر و سیم برق است.این کابل باعث سیم‌کشی آسان و سریع‌تر خواهد شد،زیرا با ترکیب شدن کابل تصویر و برق به هم کمک زیادی به انجام شدن آن می‌کند اما عیبی که در این کابل وجود دارد همین به هم تابیده شدن کابل تصویر و سیم برق می‌باشد که در مسیرهای طولانی باعث ایجاد نویز در تصویر می‌شود. برای جلوگیری از این نویز در مسیرهای طولانی از کابل ار جی ۵۹ و سیم برق جداگانه استفاده می‌کنیم همچنین برای جلوگیری از پوسیدگی و از بین رفتن کابل‌ها در مسیر طولانی سیم برق و کابل تصویر بهتر است از لوله‌های فلکسی و یا لوله‌های ضد حریق برق را عبور دهیم .این امر علاوه بر جلوگیری از پوسیدگی سیم‌ها به دلیل شرایط جوی و آب و هوایی ، از گرفتن نویز در مسیرهایی که کابل فشار قوی و یا سیم‌های دیگری وجود دارند جداسازی کرده و باعث می‌شود تا به تصویر مطلوب برسیم.

رک (Rack) :محفظه ی فلزی با درب قفل دار برای نگهداری دستگاه ضبط ویدئویی و سوییچ‌های شبکه و منبع تغذیه مرکزی.

داکت (Duct) :محفظه‌ای پلاستیکی برای پوشش کابل کشی که کابل‌ها را داخل خود نگه می‌دارد و مخفی می‌کند و ظاهر کار شما را زیبا نگه می‌دارد.

فلکسی:برای محیط‌های بیرونی خیلی کاربرد دارد، از جنس فلز و با روکش پلاستیکی می‌باشد و از بریده شدن و دسترسی به کابل‌ها محافظت می‌کند.

جعبه تقسیم پلاستیکی: محفظه ی جعبه‌ای پلاستیکی، جهت نگهداری آداپتور و محل اتصال سوکت کابل به سوکت دوربین است.

گلند:قطعه نگهدارنده اتصال فلکسی به جعبه تقسیم.

انتقال تصویر:یکی از مهمترین عواملی است که مشتری را راغب به استفاده از دوربین مداریسته می‌کند.با کمک انتقال تصویر، به‌راحتی می‌توان در هر نقطه‌ای تنها با داشتن اینترنت، منزل، محل کار، کارخانه، مغازه وفروشگاه خود را از راه دور بر روی لپتاپ یا تلفن همراه  مشاهده کرد. 

Alireza Mahintorabi
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *